dimecres, de març 04, 2009

Avaluació inicial: pregunta 8

1. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __8____
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ___7___
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____10____
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __9___
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: ___10__
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __1__
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: _____9__
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ____3__
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ____4____
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: __9______

5 comentaris:

isabel ha dit...

Hola
comencem amb una mica de debat. No crec que la tecnologia sigui neutra ni que no estigui influenciada per qüestions polítiques.
Molts dels avenços científics no sempre han significat una millora per la societat. Pensa en quan es va crear la bomba atòmica. La seva finalitat no era aquesta, però mira com va acabar.....

Gemma Vilar i Tejada ha dit...

Hola! bé, ens han demanat que fem comentaris sobre les opinions dels companys i, mentre mirava les diferents puntuacions m'ha sorprès veure la teva opinió sobre els debats virtuals. Realment creus que no poden millorar els debats (has posat un 3)? jo crec que podrien ser una mica més organitzats, ja que això fa que perdis molt de temps llegint respostes de l'estil : estic totalment d'acord amb tu. De fet, no sempre relacionem les nostres idees amb les que han estat exposades sinó que deixem anar allò que pensem i prou. És per això que crec que la puntuació de la pregunta sobre la pèrdua de temps que suposen els debats és sorprenent. No dic que no siguin útils, al ontrari. Però, en part, suposen una pèrdua de temps que no sol ser directament proporcional amb els beneficis obtinguts.

Bé, només és el meu segon semestre a la UOC, així que potser la meva opinió canvia amb el temps.. ja t'explicaré :)

Pep Andreu ha dit...

Hola Gemma, primer que tot deixe'm donar-te la benvinguda en aquest bloc.
Sobre si els debats de la UOC són o no millorables, crec, i aquesta és la meva opinió, que sempre es poden millorar coses. Alguna d'elles, les que tu has anomenat, més organització, particpacions més crítiques dels participants. Deixant de banda afirmacions com "estic o no d'acord", sense cap tipus d'argumentació.
Crec que la importància dels debats, les dóna els propis participants en ells, és a dir, nosaltres. No estem acostumats a fer argumentacions, ha explicar el per què. És això el que crec que ha de millorar dels debats, ja que aprendre, voil dir contruir coneixement, i aquest acte es pot fer mitjançant la participació dels debtas virtuals de la UOC.

Gràcies

Pep Andreu ha dit...

Hola Isabel, no tot és blanc o negre, suposo que en això estarem d'acord.
La nostra societat ha sofert uns canvis importants degut sobretot a la innovació tecnològica. La revolució insdustrial, la societat de la informació i comunicació...
Tot canvi en la societat s'ha donat en part per un canvi tecnològic. Sobre si es neutra o no, sempre dependrà de l'ús que se'n faci.
Gràcies per la teva aportació.

Jordi Cervera ha dit...

Hola Josep! He vist que creus que els debats de la UOC no poden millorar gaire segons el teu punt de vista... Jo he posat que crec que poden millorar molt!!! De fet, he de reconèixer també que el debat que hem realitzat a NT ha estat dels millors que he fet! Això sí, estava molt guiat i amb els temes ben definits...
Bé, només això, i aprofitar per saludar-teeee!!!

Jordi